Şartlar & Koşullar
1. Genel
Tedarikçinin teslimatları ve hizmetleriyle ilgili siparişlerimiz ve tamamlamalarımız için yalnızca aşağıdaki satın alma koşulları geçerli olacaktır. Tedarikçinin farklı hüküm ve koşulları burada açıkça hariç tutulmuştur. Teslimatların ve hizmetlerin koşulsuz olarak kabul edilmesi veya ödenmesi, tedarikçinin hüküm ve koşullarını kabul ettiği anlamına gelmez. Sipariş metni veya siparişte listelenen belgelerin metni ile aşağıdaki satın alma koşulları arasında çelişki olması durumunda, sipariş metni veya siparişte listelenen belgelerin metni geçerli olacaktır.
2.a) Siparişler / sipariş onayları
Siparişlerimiz yazılı, metin şeklinde veya elektronik veri alışverişi (örn. EDI) yoluyla iletilecektir. Metin formu, faks, bilgisayar faksı veya e-posta yoluyla, düzenleyen şirketin ve düzenleyen kişinin açıkça tanımlanabileceği iletim anlamına gelir. Siparişler, sipariş formunda ilgili bir not varsa, el yazısı imza olmaksızın geçerli olacaktır.
Tedarikçi, siparişi aynı formda veya başka bir form üzerinde anlaşmaya varılmışsa, 2 haftalık bir süre içinde üzerinde anlaşılan formda kabul etmekle yükümlüdür. Bu süreden sonra siparişi iptal etme hakkımız olacaktır.
Siparişte atıfta bulunulan veya siparişe ekli tüm koşullar, şartnameler, standartlar ve diğer belgeler siparişin bir parçasını oluşturacaktır.
b) Çerçeve anlaşması
Belirli teslimat kalemlerine ilişkin yazılı bir çerçeve anlaşma mevcut olduğu ve çelişkili hükümler içermediği sürece, bu teslimat kalemlerini sipariş ederken sipariş teyidi gerekliliğinden feragat edeceğiz. Çerçeve anlaşma kapsamındaki siparişler, tedarikçinin teslim tarihinden itibaren 5 iş günü içinde itiraz etmemesi halinde yürürlüğe girer. Siparişten sapan bir sipariş onayı, yalnızca sapmaları yazılı veya yazılı olarak onayladığımızda geçerli olacaktır. Mutabık kalınan teslimat planına uygun olarak yapılan iptal siparişleri herhangi bir onay gerektirmez. Çerçeve anlaşmadan farklı olan veya onu tamamlayan yasal olarak bağlayıcı her beyan için yazılı teyit gerekecektir.
c) Gereksinim planlaması
Tedarikçi ile yapılan çerçeve sözleşmede farklı bir son tarih belirtilmediği sürece, teslimat programında gösterilen miktarlar ilk 3 ay için üretime bırakılacaktır. 6. aya kadar gösterilen miktarlar sadece malzeme planlaması için kullanılacaktır. Teknik veya diğer nedenlerle iptal durumunda, tedarikçinin malzemenin tedarikinin teslimat programına uygun olması gerektiğini ve başka bir şekilde kullanılmasının mümkün olmadığını kanıtlaması koşuluyla, malzemenin mülkiyetinin devri karşılığında malzeme maliyetlerini kabul etmemizi talep edebilir. Herhangi bir ek maliyet varsayımı hariç tutulacaktır.
d) Uzaktan veri aktarımı
Tedarikçiye bir uzak veri aktarım bağlantısı kurulursa, b) maddesinde belirtilen satınalma siparişleri/talepleri için yazılı bir form gerekliliğinden feragat edilir. Ancak, çerçeve anlaşmadan sapan veya çerçeve anlaşmayı tamamlayan yasal olarak bağlayıcı herhangi bir beyan yazılı olarak sunulmalıdır.
3. Teslimat öğesinde yapılan değişiklikler
Teslimat kaleminde bir değişikliğe ihtiyaç duymamız halinde, tedarikçi derhal bizi bilgilendirecek ve fiyatların artması veya düşürülmesinin nedenini ve tarihler üzerindeki etkisini yazılı olarak bize kanıtlayacaktır.
4. Yedek parça tedarik etme zorunluluğu
Tedarikçi, yedek parça olarak ürünlerimizin bir parçası haline gelen teslimat kalemlerini, ilgili ürünün üretimi durduktan sonra en az 12 yıl süreyle makul piyasa fiyatlarında tedarik etmekle yükümlüdür.
5. Mücbir sebep
Kaçınılmaz olaylar (mücbir sebepler, örn. iş anlaşmazlığı) nedeniyle üretim kesintileri bize siparişlerden geri çekilme hakkı verir; ayrıca, bizim kusurumuzdan kaynaklanmayan tüm kabul engelleri için teslimat ve ödeme tarih ve koşulları, gecikme süresine göre uzatılacaktır.
6. Teslim süresi
Mutabık kalınan teslim tarihleri ve son teslim tarihleri bağlayıcı olacaktır. Gecikmeler tedarikçiden kaynaklanıyorsa, bunlar önceden bildirilmeksizin temerrüde düşecektir. Tedarikçi, öngörülebilir teslimat gecikmeleri hakkında bizi derhal bilgilendirecektir.
Teslimatta gecikme olması durumunda, özellikle gecikme nedeniyle bize verilen zararın tazmini olmak üzere yasal hak talep etme hakkımız olacaktır. Ek masraflar, özellikle satın almaların gerekli olduğu durumlarda, tedarikçi tarafından karşılanacaktır. Geç teslimatın koşulsuz kabulü, taleplerden feragat anlamına gelmez.
7. Teslimatlar
Uygun ambalaj ve sigorta dahil teslimatlar, masrafları tedarikçiye ait olmak üzere gerçekleştirilecektir. Çevre dostu ambalaj malzemelerine öncelik verilecektir. Nakliye sigortası masraflarını üstlenmiyoruz. Farklı düzenlemelere sahip nakliye şartları yazılı bir anlaşma gerektirir.
Sözleşme müzakereleri sırasında, tedarikçi yazılı olarak bağlayıcı bir ambalaj konsepti sağlayacak veya nihai olarak ambalaj konseptimizi kabul edecektir.
Tedarikçi, yerel Ambalaj Yönetmeliğine uygun olarak kullanılan ambalajı geri almakla yükümlü olduğu sürece, iade nakliyesi ve geri dönüşüm masraflarını üstlenecektir.
Tedarikçi, siparişle ilgili tüm belgelerde sipariş, sözleşme veya zamanlama sözleşmesi numarasını ve parça numaramızı belirtecektir. Tüm sevkiyat belgeleri, özellikle sipariş numarası, sipariş kalemi, komisyon numarası, program numarası, boyutların yanı sıra parça başına miktar ve ağırlık olmak üzere tarafımızca istenen bilgilerle usulüne uygun olarak teçhiz edilecektir. Tedarikçi, nakliye talimatlarımıza uyulmamasından kaynaklanan masrafları üstlenecektir. Aksi ispatlanmadıkça, gelen mal kontrolümüz sırasında belirlenen miktarlar, ağırlıklar ve boyutlar bağlayıcı olacaktır.
Kısmi teslimatlar bizim onayımızı gerektirecek ve sevkiyat belgelerinde bu şekilde belirtilecektir.